Stowarzyszenie Ludzi III Wieku "Świerczewski Krąg"

Archiwum

27 listopada 2006
Inauguracyjna sesja Rady Miasta Poznania

Dnia 27.11.06 odbyła się sesja inauguracyjna Rady Miasta Poznania V kadencji, poprowadzona przez przewodniczącą Stowarzyszenia Ludzi III Wieku „Świerczewski Krąg”- panią Marię Nowicką radną seniorką. Inauguracja odbyła się w poznańskim Ratuszu na Starym Rynku.

24 listopada 2006
Budowa ulicy B.Westerplatte

Budowa ulicy B.Westerplatte będzie kontynuowana.

20 listopada 2006
Spotkanie z panią poseł Marią Pasło-Wiśniewską

Znaczącym wydarzeniem w działalności naszego stowarzyszenia było spotkanie z panią poseł Marią Pasło-Wiśniewską dnia 07.11.2006r. Mieliśmy okazję przekazać nurtujące ludzi starszych problemy przedstawicielce władzy.

17 listopada 2006
Wybory samorządowe 2006
W wyborach samorządowych kandydowała przewodnicząca zarządu Stowarzyszenia Świerczewski Krąg z poniższym programem i została wybrana do Rady Miasta Poznania.

24 października 2006
Październik miesiącem seniora

Na całym świecie pierwszy październik obchodzony jest jako międzynarodowy dzień ludzi starszych. Cały miesiąc październik poświęca się z jednej strony uroczystym spotkaniom z seniorami, a z drugiej refleksjami na temat problemu społecznego starzejących się społeczeństw.

27 września 2006
Żegnaj lato na rok...

Pod takim hasłem w dniu 27.09.06 r. odbył się nad jeziorem Kierskim w Ośrodku Szkolno Żeglarskim Chorągwi Wielkopolskiej ZHP nasz piknik.

5 września 2006
Wycieczka Dworki Wielkopolskie

Dla rekreacji, aktywizacji fizycznej i poznawczej oraz przypomnienia sobie historii Wielkopolski raz jeszcze – w dniu 05.09.06 wyruszyliśmy na wycieczkę pt.: „Dworki Wielkopolskie”.

1 września 2006
„Świat Seniora”

„Świat Seniora” to motyw przewodni kampanii społecznej, którą zorganizowała Wielkopolska Fundacja Rozwoju Regionalnego.

Polska jest krajem starzejącym się. W naszym społeczeństwie przybywa osób starszych, lecz jest to grupa marginalizowana ze względu na wiek i pogarszający się stan zdrowia.

14 sierpnia 2006
Prelekcja Społeczeństwo Obywatelskie
Dnia 14.08.06 odbyła się druga z cyklu prelekcja na temat: „Społeczeństwo Obywatelskie”.

Dyskutowaliśmy o sprawach związanych z naszym miejscem zamieszkania.

18 lipca 2006
Wakacje! Wakacje!

Pragniemy podzielić się na gorąco naszymi wspomnieniami z wakacji.

W ostatnich tygodniach wszyscy mamy aż nadto ciepła i słońca. Najlepszym pomysłem na taką pogodę jest wypoczynek. Niektórzy z nas wypoczywają „pod gruszą” we własnym przydomowym ogródku, inni wyjeżdżają indywidualnie lub z rodziną, kilkunastoosobowa grupa z naszego Stowarzyszenia wybrała się w dniach od 01. 07 do 11.07 na (niedrogie) wczasy do Rewala.

11 czerwca 2006
Wycieczka do Wrocławia

W słoneczną pogodną niedziele 11.06.06r. 57–mio osobową grupą wybraliśmy się na wycieczkę do Wrocławia. Wsłuchani w opowieść przewodnika wertowaliśmy w wyobraźni karty z historii tego zabytkowego miasta.

21 maja 2006
Majówka w parafii Chrystusa Króla
Nasze Stowarzyszenie w dniu 21 maja 2006 roku prezentowało swoje prace na rodzinnej majówce organizowanej przez parafie Chrystusa Króla na Świerczewie.

19 kwietnia 2006
Wycieczka Dworki Wielkopolskie
W dniu 19.04.2006 seniorzy ze Świerczewskiego Kręgu odwiedzili Dworki Wielkopolskie: w Miłosławiu, Winnej Górze, Śmiełowie i Zaniemyślu.

8 kwietnia 2006
Jarmark Wielkanocny w Szreniawie
W dniach 8 i 9 kwietnia 2006 wzięliśmy udział w Jarmarku Wielkanocnym zorganizowanym przez Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolniczego w Szreniawie.

29 marca 2006
Spotkanie z redaktorem działu Seniorzy z Głosu Wielkopolskiego
Treść artykułu, który powstał po spotkaniu z z redaktorem działu Seniorzy Głosu Wielkopolskiego. Artykuł zatytułowany "Krąg III wieku", ukazał się dnia 29.03.2006r, na stronie 16, w dodatku głos seniora.